Проектна діяльність педагогів
Класифікація проектів
В літературі зустрічається класифікація проектів за наступними ознаками:
За характером домінуючої діяльності:
§ дослідницькі (дослідження навколишнього середовища, народних звичаїв, традицій, місцевих проблем тощо);
§ творчі (реалізація творчого задуму учасників проекту: рукописний журнал, дитяча книжка, колаж, макет і т.д.);
§ рольові (учасники обирають певні ролі, обумовлені характером і змістом проекту, наприклад, ділові ігри);
§ інформаційні (спрямовані на збирання інформації про який-небудь об`єкт, явище; ознайомлення учасників проекту з цією інформацією; аналіз та узагальнення фактів);
§ практико-орієнтовані (орієнтовані на інтереси учасників).
За предметно-змістовними галузями:
§ моно-проекти (в межах однієї предметної галузі);
§ міжпредметні проекти.
За кількістю учасників та характером контактів:
§ індивідуальні;
§ групові;
§ колективні;
§ в межах усього закладу;
§ міські;
§ всеукраїнські;
§ міжнародні.
За тривалістю виконання:
§ короткочасні (у межах одного заняття);
§ середньої тривалості (до двох тижнів);
§ тривалі (протягом місяця або декількох місяців).
За характером координації
§ безпосередній контроль;
§ прихований контроль (такий, що імітує учасника проекту).
Відповідно до шляхів розв`язання завдань проекти розподіляють за видами:
§ прикладні;
§ дослідницькі;
§ інформаційні;
§ рольово-ігрові.
Основними завданнями проектів для дітей дошкільного віку є такі:
§ вчити дітей здобувати знання самостійно (за допомогою батьків) та застосовувати їх;
§ допомагати кожній дитині у здобутті комунікативних навичок;
§ розширювати коло спілкування дітей;
залучати батьків до участі в навчально-виховній роботі закладу
Структура та зміст проектів
Реалізація будь-якого проекту передбачає розв`язання проблеми поетапної практичної діяльності педагога та вихованців. Потрібно знати, що за чим робити.
Звичайно проект складається з трьох основних етапів:
1-й – підготовчий:
· визначення мети та завдань;
· відбір методів дослідження;
· підготовча робота з педагогами та дошкільниками;
· відбір та підготовка обладнання та матеріалів.
2-й – безпосередньо дослідницький:
· пошук відповідей на запитання
3-й – заключний:
· узагальнення результатів роботи, їх аналіз;
· формулювання висновків;
· складання рекомендацій для практичних працівників.
Комментариев нет:
Отправить комментарий